CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 1, 2011

belajar menjadi dewasa

Assalamualaikum


pejam celik,pejam celik dah hampir seminggu berada di universitas padjajaran, bandung.banyak yang perlu di selesaikan sebagai pelajar baru di sini. settle sini, settle sana, kenal senior2.heee.jadi adik junior yang baik.ecececehh, dah lama kot tak memegang title JUNIOR.



*owh, ya.seperti yang dijanjikan, jom kita sambung balik hari-hari aku disini.


first day, masa sampai2 di unpad, kami dibawa ke bale padjajaran 4 (nama hostel di unpad ). disana, kami dilayan dengan mesra.siap ada makanan dan minuman.huhu.macam tahu2 je kami ni penat.next, kena buat pendaftaran lah, macam2 soalan pelik yang kena jawab kat dalam laptop tu , walaupun soalannya semua soalan tentang diri kita, aku main hantam je jawapannya =.=' tapi.tapi.tapi. sebab layanan diorang mesra sangat kan, takdalah penat sangat rasanya.after dah habis semua urusan, kami di bawa ke BALE PADJAJARAN 1.yup. itu nama hostel aku. sampai kat sana, dah ada orang tolong angakat beg kami yang berkilo2 tu ke bilik masing2.perrrghhhh, terbaik kot! huhu.terharu pun ada. selepas itu, aku pun berjumpa dengan bilik baru aku.weeeee! excited! 


TADAAAA!

second floor, room 6







tu dia, che nor kita! haha.di hadapan bale.


pemandangan sekitar bale ^^,


dekat bandung dah tak guna dah no celcom.babai.sobsob.haha.tak sedih sangatlah.guna no baru XL.under axiata.sama ja macam celcom.yang nak marahnya dalam seminggu aku guna no baru ini, macam2 no ada ja masuk.yang nak berkenalan ada, mat indon bleh bagi mesej, BOLEH KENALAN GA. chooooi!!! yang tepon nak bagi hadiah lah.yang bukan2 betol la diorang ni.so, mana2 call yang aku tak save tu, aku tak angkatlah.haha.

 MAAF!


kat indonesia, diorang panggil topup tu pulsa. ada 15 ribu, 25 ribu dengan 50 ribu.


so, the next day, kami pergi ke fakultas kedokteran.tak jauh, jalan ja dalam 5,6 minit pun dah sampai.


ini dulu, tempat ariel peter pan punya fakulti.gedung c. FISIP. fakultas apa entah,tapi ada kena mengena dengan sains politik

ini tempat cucuk duit

iyaaa, ini fakultas aku ^____^




then, culture kat sini yang aku tengok, depa suka pack makanan comel2 dalam kotak kecil.COMEL kot.


ada air, jeli, kuih (nama tak tahu), nasi kuning yang di pack comel2 (:


okay, setakat sini saja cerita.uish, tak larat kot nak tunggu mengupload gambar kat blog ni.lama! lebih lanjut, sila lah ke facebook ye ^___^




babai!







0 comments:

Post a Comment